Säga hej

Idag när jag åkte till skolan var det en klass på bussen där barnen var runt 8 år. En del av barnen var rätt så jobbiga, stirrade på folk och gjorde konstiga miner åt folk och viskade m.m. Betedde sig helt enkelt ohyffsat. Jag blev rätt så irriterad på dom så gav dom en varnande blick, dom slutade gångerna jag tittade på dom men började på en gång när jag vände mig bort.

Hur som så sa dom hej till flera av männen på bussen, ja det var vuxna män! INGEN av dom svarade! En man kan jag tänka mig att han inte hörde eller visste att dom sa det till honom, men en av dom som dom sa hej till satt mittemot tjejerna men han svarade inte. De sa hej helt normalt till en början, sen höjde dom rösten och tillslut satt dom och vifta med armarna för att få uppmärksamhet men inget sa han..

Varför kan folk inte vara lite trevliga? Visst om man inte vill säga hej först (inte för att jag förstår varför men okej), men man kan väl iallafall svara när folk pratar med en?? Vuxna män borde veta bättre! Jag sa hej till en som gick förbi med när jag var ute med hundarna, hade ingen aning om vem det var men jag ville va trevlig och jag fick ett glatt hej tillbaka. det var väl inte så svårt?

Jag tycker att det finns för lite av folk som säger hej tillandra, och när folk väl gör det så svarar dom inte? Varför inte? Faktiskt inte så svårt att säga hej.. Visst om du inte är på humör, men säg hej för gudsskull.. herregud!

Jag spåra lite i men text, men blev fakiskt ganska irriterad när jag såg det på bussen..

Kommentarer
Postat av: jessica

Hihi tack, visst är dom :) tycker Jonna är otroligt vacker !

2013-05-27 @ 21:29:32
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se
Postat av: TOVA

fin blogg! gillar headern:)

2013-05-27 @ 21:40:49
URL: http://faabuleux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0