Rambo

Igår var Rambo galen.. Skulle longera men eftersom han va busig dagen innan dehär också så gick vi till hagen och longerade. Efter typ 3 min bockade han å galopperade iväg. Tog bort longerlinan å lät honom springa och han galopperade varv på varv på varv... Sen när han inte ville springa mer tränade vi snurra helt lös igen. Efter ett tag när jag stod å höll på med jackan (vet inte riktigt var jag gjorde) så ställde han sig å snurrade typ tre varv hahaha. (Film på instagram där jag heter sschenning)




Idag var det tömkörning på schemat, hade planerat ett riktigt jobbigt pass så han skulle få göra av med energi. Dock var han helt normal idag för en gångs skull. xD Han fick jobba i ca 1 h å 20 min i skritt + trav. Islutet lingerade jag för att se om han var lugn då också eftersom det är i longeringen han varit galen men han var coollugn. Juste, mitt under tömkörningen kom Rambo in till mig i mitten och snurrade som om han ville visa att han verkligen fattat hahaha. Det var inte så att han snurrade och sen tiggde utan han snurrade och sen såg han stolt ut och sa "såg du, jag kan :D", så otroligt charmig :')

Provade föresten indianhackamoret idag, han hade lite svårt att förstå det men efter ett tag funkade det bra. Tror han kommer trivas med det när han blivit lite mer van :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0