Dagens Rambo

Idag kom det en tjej å tittade på Rambo som kanske ska ta honom på tisdagar och torsdagar då jag inte kan ta honom dom dagarna och ägaren fortfarande är gravid. Började med att hon fick prova longera och han testade henne väldigt mycket. Han stannade, gick in till henne osv. Men det löste sig ändå ganska bra å jag gav lite tips hon kan ha hjälp av, oavsett om hon fortsätter med Rambo eller hittar en annan medryttarhäst.

Sen hoppade jag upp och red honom lite. Skritt + trav på banan för att visa lite. Sen red jag på en raksträcka utanför banan för att prova galopp för första gången. Han galopperade cirka två steg med frambenen men travade med bakbenen. Blev även en liiiiite minibock xD Nu vet jag iallafall hur jag ska få honom i galopp och lära honom det. Sen fick provridaren skritta och trava lite uppsuttet sen var hästen trött och svettig haha. Riktigt nöjd över honom, aldrig sett honom bli riden av någon annan men han såg verkligen fin ut. Mycket nöjd över mitt arbete med honom måste jag säga (och mycket nöjd över hästen också såklart). Medan hon red Rambo red jag på en annan häst i stallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0