Dålig dag

Skrev ett inlägg tidigare men texten försvann så här kommer ett liknande inlägg...

Igår hade jag en riktigt dålig dag (pga. privata skäl), ville bara ta bilen å köra långt långt bort och aldrig mer komma tillbaka. Kändes som om allt å alla var emot mig. Inte ens stallet kunde få mig på bättre humör å då är det allvarligt.. haha nejdå, men hade en grymt dålig dag. Hade ett okej ridpass igår på Killen, men eftersom jag var så nedstämd pga. den dåliga dagen var jag otroligt emot allt som hade med den hästen att göra. Vet inte hur många gånger jag sa att jag inte ville ha honom och att passet gick såå dåligt. Det gick egentligen inte dåligt och jag känner enorm skuld för min inställning till honom igår. Han var väldigt snäll och lyhörd så hade inget att klaga på egentligen.

MEN, idag är en ny dag och dagen har varit bättre. Var i skolan, en ganska lugn dag men otroligt för lång! Åkte direkt till Rambo och där red jag. Jag har börjat störa mig på saker han gör haha. Det är precis som att träffa en ny människa, ibörjan är man glada och trevliga men allt eftersom börjar man störa sig på saker människan gör. Jag stör mig på att han alltid ska bossa runt. Jag märker i hagen att han är hög i rang och det är han även mot mig. I inlägget om repspekt skrev jag kompromissa, men Rambo vet nog inte vad det betyder. Han kan stanna och vägra gå, springer iväg, går på mig osv. Så nu ska jag bli tuffare mot honom och visa att vi båda ska ha en talan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0