ridning och min nästa vecka

I torsdags hoppade jag Killen. Gick inte jättebra, han kändes stark och då blev jag stark osv.. Igår red jag dressyr på Dante. Han va jättefin som vanligt. Min ridlärare sa att det såg okomplicerat ut när jag red honom, svaret på det va mycket enkelt "det är okomplicerat!". Kul att rida okomplicerade hästar ibland också, men gillar mer att rida lite kluriga hästar eftersom det är mer utmaning. Jag har så svart att veta vad jag ska göra efter jag fått igång bakbenen, fått en bra form och får till övergångarna bra så då åker jag mest häst och det är inte jättekul även fast det såklart är kul att få en bra känsla. Hoppas ni förstår.

Idag kom Ulrika (en ridlärare från upk) och tränade mig och Rambo. Ville mest se vad jag kan jobba med osv eftersom jag aldrig ridit in en häst förr och jag ville veta vad man kan kräva. Vi tränade övergångar skritt till trav och skritt till halt. Jätteduktig häst som var otroligt fin i formen i både skritt och trav i vänster varv, han har dock svårare i höger, men där var han fin i skritten å stundtals i traven. Sen provade vi skänkelvikning, gick väl sådär. Svårt till vänster (som du är undan höger skänkel), lättare till höger (som är undan vänster skänkel) så det är förståligt. Mycket nöjd över hästen och Ulrika tyckte han var väldigt snäll och duktig hon också :)

Min nästa vecka (påsklovsveckan) är väldigt stressig! Men det är kul att ha mycket att göra :)

Måndag: Fyrishov med Daniel, sen Rambo intag
Tisdag: stallfritids 12-15.30, sen Rambo kväll
Onsdag: Rambo lunch, sen provköra bilar, sova hos Daniel
Torsdag: stallfritids 12-15.30, sen Rambo kväll
Fredag: rida på upk, sen Rambo
Lördag: pay and jump, sen Rambo kväll
Söndag: Mormor 13.00, sen Rambo kväll

Lunch 11-13, intag ca 17.00 och kväll ca 20.00 och så ska jag ju mocka å allt sånt + motionera häst så är där ca 3h varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0