Ridning x3

Skriver inte om alla ridpass på bloggen, men försöker så gott jag kan.

Igår red jag dubbla pass på upk. Först red jag Dante som jag inte ridit på 1-2 år. Sist jag red honom gick han inte ens att ställa för att han var en planka men nu var han jättemjuk. Blev bara finare å finare ju längre in i passet det gick. Blev grymt taggad till galoppen å sprang på sidan haha. Gjorde jättefina slutor. Mycket nöjd över passet.

Sen red jag ett till dressyrpass men nu på Lola. Bara ridit henne en lektion tror jag, annars har vi bara tävlat. Första gången jag red henne tävlade vi, 80 cm. Nu när jag tänker på det har jag bara hoppat 80 och 90 på henne, aldrig lägre haha, stabilt ;) Hur som... Tog ett tag till honslappnade av med även hon blev väldigt fin tillslut. I vänstervarv gick galoppen bra men inte i höger.. Blev jättefin i traven och skritten. Även hon gjorde super slutor.

Idag red jag lill-Rambo. Började med att longera för att få koll på fram och tillbaka hjälperna. Han lyssnade rätt bra på rösten efter ett tag så då hoppade jag upp. Red med sadel och träns idag som en vanlig svensson ;) Han va mkt mkt mkt fin! Sänkte sig och sökte stöd i bettet helt själv, även i traven blev han jättefin efter ett tag. Dock liite ostadig då han verkligen försökte man kunde inte riktigt hela tiden för då tappade han balansen. Sen red vi lite i skogen som avslut och han tycker det är sååå kul att rida i skogen :D Han ville inte ens gå hem :')

Nöjd häst som gick med lååågt huvud när vi gick från skogen (jag hoppade av lite innan vi va stallet)

Förresten så gick han på tyglarna när han skulle klia sig och sen tog han upp huvudet och slet sönder mina tyglar.. Var absolut inte meningen, han råkade men ändå lite surt xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0