Hoppningen på Barichello i torsdags...

...gick inte så bra. På framridnignen var han pigg och kändes glad. Eftersom vi blev lite sena för att vi va tvugna att bygga fram osv så började vi hoppa en minibana på en gång. Vi skulle travhoppa på första och för det första hatar jag att travhoppa eftersom jag tycker det är svårt. Jag tycker det går långsamt så det känns som om hästen inte kommer klara det (även fast jag vet att de gör det). Ovch för det andra är Barichello lite osäker i hoppningen (speciellt i travhoppningen) vilket gör mig ännu osåäkrare.. Så det började med ett stopp. Jag kom igen och då galopperade han mot hindret och hoppade. Andra hindret var i galopp så var inga problem. Sen tredje hindret skulle vara i trav men Barichello började galoppera precis innan hindret så då blev inte det heller några problem.

Såhär kan det se ut när han stannar ;) En gammal bild.
 
Andra rundan blev precis likadan, men här hade hon höjt hindrena. Stopp på första för att det va trav, andra hindret var inga problem för det var i galopp och tredje hindret galopperade han emot fast det skulle vara trav. Eftersom jag som sagt tycker det är svårt i trav så tyckte jag inte det gjorde något att han galopperade men det tyckte min ridlärar så vi fick ta om det sista hindret. Nu höll vi trav till markbommen innan, den galopperade han över.


Å såhär kan det se ut när han hoppar :) Det är också en gammal bild

Kommentarer
Postat av: Madde

Har också sjukt svårt för att travhoppa! Så obehagligt!

2014-02-15 @ 13:00:40
URL: http://maddefoto.blogg.se/
Postat av: Matilda - Hopp och Galopp

Fin blogg!
Synd att du inte gillar travhoppning för det är jättebra träning. Min ponny kan travhoppa ca 1m utan problem och det ger mig förtroende att i galopp våga hoppa upp till 130cm.
Ha en bra dag :D

2014-02-15 @ 13:33:00
URL: http://ilooksharp.horseworld.se
Postat av: Anita

Trist när de inte går bra..

2014-02-16 @ 16:04:33
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0