Människor och dominans

Skrev ett inlägg förr om människor och deras dominans, det går att läsa HÄR. Hade tänkt utveckla och lägga till lite då jag såg en artikel på aftonbladet som gjorde mig grymt frustrerad. HÄR är artikeln.

Att döda en helt oskyldig, fullt frisk giraff för att sen göra en show av det är helt otroligt korkat. För det första, vem vill gå och se det? För det andra, varför?? " Vi ser det som något positivt att djuren mår bra och får många avkommor" sägs det i artikeln. De vill alltså få många djur, men sen blir det överdos av dem och då är det bara att döda dem. Det låter så enkelt, men det är så brutalt.. Jag gillar egentligen inte zoo:n över huvudtaget, man har fångat in djur för att sen titta på dem. Man tar ifrån dem deras frihet för våran skull, för att vi ska få ha kul. Varför kan man inte dela på det hela, låta alla vara fria och vi får mindre kul istället för att ta från djuren dreas rättigheter och ge oss mera? Hur som, jag gillar som sagt inte zoo:n, men om man nu ska ha det så kan man väl sköta det ordentligt? Se till så det inte blir överskott av djur och om det blir det kan man flytta dem.

Människor är över lag grymt egositiska djur som bara tänker på sig själva.. Antar att det var det jag ville få ut av texten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0