Ridningen igår

Igår hoppade jag med Olle. Började såklart att rida fram, han var väldigt mjuk och fin redan på framridningen, mycketfinare än förra veckan (synd att det var hoppning igår och dressyr förra veckan..). Han tog mina galoppfattninger bra (han kan ha svårt med fattningarna, speciellt i vänster varv), det va två gånger som det höll på att bli fel galopp i vänster varv men jag hann avbryta galoppfattningen och göra om.

Vi hoppade en fem ½ (yeey, favoritövningen). Började med ett pyttekryss på typ 30 cm för att bar galoppera igenom. Sen höjde hon allt eftersom och tillslut hoppade vi cirka 70 cm. Olle hoppade bra, vi fick fint flyt över, men tyvärr fick jag inte riktigt de där ryggsprången som han kan få. Ibland hoppar han jättefint med ryggen och verkligen lyfter upp sig, men fick inget riktigt sånt språng fast han löft fortfarande bra på ryggen.

Sen travade vi av och han va jättefin där också. Började sänka sig jättefint men va lite ostadig, men jag tror att om vi hade haft ett ordentligen dressyrpass igår skulle han va grymt fin islutet. Får hoppas att han är lika fin nästa vecka då det borde vara dressyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0