Rambo och snökaos

Tur jag slutar skolan tidigt på onsdagar för ikväll har det verkligen snöat, alla bussar har varit inställda så ja, ni kan ju tänka er själva.. Hur som så skulle jag gå på promenad med Rambo idag men han halkade tyvärr så vi gick till banan och longerade och tur i oturen var det väl bra i alla fall för han hade massa med energi. När jag släppte ut honom på linan för att skritta fram galopperade han å slängde sig, samma sak när vi bytte varv. Han fick trava mycket och göra av med lite energi i alla fall. Sen mockade jag å fixade allt i stallet och sen gick jag ut och tränade med presenningen igen. Idag gick han över presenningen, lite tveksam men han gick efter ett tag. Jag la ut den i hagen å satte mig på andra sidan av den, det enda sättet för honom att komma till mig var att gå över den, om han försökte gå runt den så flyttade jag mig. Tillslut förstod han det och gick över :) Han tycker det är så kul att träna med presenningen, han är verkligen nyfiken på den! Och det bästa med att göra det i hagen är att han kan vara helt lös så jag varken tvingar honom till någonting + att han kan springa iväg om det blir läskigt (å om han springer iväg kommer han alltid tillbaka och frågar "var det verkligen så läskigt som jag trodde??". Underbar häst, så positiv :)

Snökaoset (tycker det är väldigt intressant att det är en onsdag, precis som förra året.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0