ridning på Pimpim x2

Igår red jag igen två gånger i rad för Sara, fick Pimpim båda gångerna *lycklig*!!!

Första gången krävde jag inte så jätte mycket så han gick inte så super bra, men vi hade kul.
Andra gången krävde jag mer (red även barbacka andra gången, med sadel första), han blev jäääätte fiin :* hade WE, så andra gången tränade jag och Pimpim (det var självständigt så alla gjorde inte samma) på galoppombyten i bågarna och det gick ändå helt okej. Jag har bara gjort det en gång innan så jag improviserade lite. Jag har inte fått någon genomgång om hur man gör.
Pimpims bakben kom efter i galoppombytena, och jag har ju ingen aning om hur jag ska göra så det inte blir så...

Om någon av er har gjort galoppombyten och VET hur man gör bra galoppombyten skulle jag bli glad om du kommenterade och förklarade för mig :)

Pimpim och jag förra gången vi hade WE tillsammans :) <3

Kommentarer
Postat av: P

Fin blogg!:)

2012-06-07 @ 14:16:50
URL: http://paulliiinn.blogg.se/
Postat av: Annika

SV: tack :)

2012-06-07 @ 14:51:30
URL: http://blogofphoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Försök med att ha hästen helt rak och försök med att verkligen ha koll på vart alla ben är någonstans och sen gör du själva hjälpen för bytet. Att lägga ett spö på det som blir det yttre bakbenet i nya varvet kan hjälpa. Man kan också till en början vara övertydlig om hästen inte riktigt förstår. En annan grej är att rida en päronserpentin över medellinjen. Alltså som tre vanliga bågar fast man böjer dem som ett päron. Om du är i vänster varv och sen precis när du ska ställa om till höger kan du göra bytet. Vet inte om det blev mycket till hjälp eller om du förstod men jag hoppas det!

2012-06-09 @ 23:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0