dressyrpass på Barichello

Måste bara skriva lite om ridpasset igår då det gick sjukt bra!! Asså verkligen underbart bra!

Började med att rida cerpentinbågar och volter. Redan då var Barichello jätte mjuk och gick iform lite då och då, inte så stabil form men han är den som brukar ta minst halva lektionen på sig att bli mjuk!
Sen skritt.

Sen sluta och galopparbete. Han tyckte det var sjukt jobbigt i slutan och blev jätte stel och spände sig.. Men vi jobbade vidare och just i slutan tänkte jag mer på att han skulle göra det han skulle än formen då han tyckte det var sjukt svårt!
I galoppen gick han iform mestandels! Då kan jag berätta för er att för mig har han aldrig gått i form i galoppen! och om jag ska vara ärlig tror jag inte många fått honom i form i galoppen..

Som avslut lite lägningar/kortningar vilket gick helt okej. Både han och jag var helt slut haha, men vi kämpade vidare ända in i det sista ;)

Har aldrig gått såhär bra för mig och honom förr! Och ändå har vi haft massa pass då jag varit riktigt nöjd och tyckt att det gick jätte bra, men detta slår allt! :D <33

Snacka om glad och blev efter ridpasset ;)
Jaja, jag skryter, men det får man väl göra ibland? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0