hästens känslor

Nu är det dags för hästens känslor. Denna text kommer vara uppenbar för vissa redan i början och inte för vissa, men jag ska försöka vara trovärdig och ändra erat tänkande lite. :) Så får jag träna lite till talet vi ska ha på torsdag också ;) hehe.

Hästen är precis som vi människor, de har också känslor. Vissa människor tror inte det och slår till hästen så fort den gör något fel, men grejen är den att hästar också känner känslor och kan bli riktigt sårade om du slår till den och då kan den te.x. gå till attack. Då slår vi människor kanske tillbaka igen (vissa gör det) och då kan det bli slagsmål. Hästen hugger och sparkar mot människan som står och slår hästen.



Detta sårar hästarna lika mycket som oss människor. Antingen (om man inte gillar hästen som ens bästa vän) så blir människan sårad för att den är egoistisk och säger att den inte är värd något för att "inte ens en häst" gillar än.
Medans vi som verkligen älskar det vi gör (och då blir älskade tillbaka av hästarna) skulle ju inte stå och slå hästen och förmodligen inte komma i en sån här konflikt, men OM vi skulle göra det så skulle man (iallafall jag) bli jätte ledsen (jag har börjat gråta för att jag slog till en häst, och då var det inte ens hårt!). Jag blir så ledsen eftersom jag tycker synd om hästen.

fortsättning följer

/ Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0