Nåt jag ska prova

  • Blanda en liten mängd bikarbonat eller bakpulver i ditt schampo det kommer att hjälpa till att ta bort överflödigt fett och smuts.
  • För att få ett glänsande hår. Skölj det med öl, citronsaft eller vinäger de fungerar för att ta fram lystern i håret. Blanda en av dessa ingredienser med vatten och applicera efter schamponering.
Källa: http://www.har.n.nu/harinpackningar
 
Just nu har jag ricinolja i håret, var grymt länge sen nu men ska börja ha det oftare. Om nån timme ska jag sätta på en ansiktsmask också, då kan jag skölja ur båda samtidigt. Nån gång ska jag även prova nån av hårinpackningana. Några jag tycker verkar intressanta å lätta:

Hårinpackning Ingredienser:

1 Banan

2 tsk olivolja (el. mandelolja)

Gör så här:
Mosa en mogen banan med olivoljan och massera blandningen i håret. Låt verka ca 30 min. och skölj håret noga därefter.

  

Tips! skulle det vara svårt att tvätta av bananen från håret så prova med att skölj håret med sodavatten alt. kolsyrat vatten...

Honungsinpackning:

Blanda 2 matskedar honung med 2 matskedar olivolja. Massera in i håret och låt verka under en duschmössa i 30 minuter eller upp till en timme. 

Tvätta av med milt schampo.


Helginpackning:

Borsta in olja bara i hårtopparna och där håret är torrt och låt sitta kvar över natten. Håret kan suga upp förbluffande mängder; på morgonen kan det vara helt torrt. Borsta in nytt, och fortsätt så tills håret inte suger upp mer.

Fett hår, tunt hår

Ingredienser:

5 msk naturell yoghurt

1 ägg
 
Gör så här: Blanda naturell yoghurt med ägget och massera in i hårbotten. Låt verka i ca 10 minuter. Skölj noga!

Samma källa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0