Frågor om mig och Rambo

Tränar du för någon, vem isåfall? Ska träna för en upk tränare ev. idag beroende på hur banan ser ut.

Hur ser en vanlig vecka (ridning etc) ut för Rambo?
 Ridning ca 2 dagar på banan (eller en ridning å en tömkörning), lek, uteritter, longering, mys.


Var ser du dig själv om 10 år, inom ridningen?
 Jag vill inte bli världsbäst inom ridningen om det inte är kul för mig å hästen (om jag ville bli stor inom ridningen kan jag säga att jag inte skulle ha en oinriden medryttarhäst och inte fortsätta rida Barichello). Jag vill ha kul i allt jag gör, sen spelar det ingen roll om jag hoppar 90 eller 130...

Om du inte skulle hållt på med hästar, vad hade du gjort då tror du?
Spela innebandy eller åka motorkross eller någon annan motorsport, älskar fart ;)

Hur lär man hästen att ridas i repgrimma?
 Det var inget jag lärde Rambo. Jag läste av honom när jag red med träns och sadel och märkte att han var lugn så satte på repgrimman, kollade lite från marken att han lyssnade och sen hoppade jag upp. Om man är osäker kan man ha med någon de första gångerna som står på marken.

Tips på olika tricks? Hur börjar man lära in tricket?
Hur man lär in ett tricks är ju helt beroende på vad det är för tricks. Kan skriva ett eget inlägg om detta.

Tips på hur man tränar in så hästen får respekt för en Skriver ett eget inlägg om detta också

Rida i repgrimma/bettlöst träns?

Träna hästen från marken/på ryggen? 
Rida barbacka/rida med sadel? 
Skola/Helg
Böcker/Filmer
Storhäst/Ponny?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0