Jobbigast med att vara förkyld

Den här förkylningen har varit värre än vanligt. Det har innehållit jobbig hals, hostig, kvällningar, snorig näsa, huvudvärk, ingen aptit, ont lite överallt, trött, snurrig, hes, blodig näsa, blodsmak i munnen... Men det jobbigaste med förkylningen är att jag inte kan sjunga! Jag kan rida (det kändes i tisdags som jag hade fått ett atmaanfall efter två varv i galopp på spåret, kunde verkligen inte andas ordentligt så va tvungen att stanna och hämta andan, men det funkar..) Dock kan jag inte sjunga för varje gång jag säger något hostar jag och jag får kvällningar typ varje hostanfall. Så sjunga är inget att rekomendera, jag gör det iallafall så gott jag kan men hesheten gör att det inte alls låter bra + att jag som sagt hostar.. Jaja, varit sjuk en vecka och två dagar nu och har bara hosta, snorig näsa, kvällningar, blodig näsa och blodsmak i munnen kvar så det tar sig ;)

Nu ska jag iallafall sjunga medan jag byter om sen dra till stallet. ;) Imorgon blir det även skola. Kommer inte bli frisk för att jag tycker synd om mig (det är inte ens synd om mig, finns tusentals människor som är förkylda nu!) och ligger här hemma! Nej nu ska jag träffa massa sköna människor i stallet och sen förmodligen och förhoppningsvis rida Barichello :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0