Tränat omhoppningssvängar med Barichello + longerat Rambo

Igår tränade vi omhoppningssvängar på upk. Jag hade Barichello. Vi började hoppa hindrena "normalt" (alltså med stora svängar). Redan här krånglade barichello även fast hindrena var typ 40 cm.. Vi kom i alla fall över alla hinder efter mycket om och men. Sen hoppade vi en omhoppningssväng och det gick jättebra. Barichello blev mycket pigg och sprang på + hoppade utan problem. Efter att vi gjort denna sväng tre gånger så red vi en minibana med ännu snävare svängar. Det va grymtsvårt. Alla förutom en häst i gruppen stannade minst en gång. Barichello stannade väldigt många gånger. Eftersom han krånglade när vi hoppade med stora svängar var det inte konstigt att han krånglade nu. Alla var helt frustrerade efter lektionen för att det var så svårt.. Vi skulle i alla fall träna vidare på detta nästa termin å det behövdes minst sagt.

Idag longerade jag Rambo. Han var pigg och framme. Lite spänd när jah hämtade honom ur hagen men äntligen är det bara jag som har hand om honom :D Då kan jag ha bättre koll på honom. Hur som, longerade honom som sagt. Provade lite galopp också på linan, han halvt galopperade typ 3 steg men annars blev det mest bus och en gång kunde jag inte hålla emot så då slet han sig.. Tur han är så snäll så han springer ju aldrig iväg (vi har inte inhägnad bana) utan han ställde sig och åt gräs haha. Efter det trickstränade vi lite och sen myste vi. Sen gick vi in i stallet för att byta grimma och då skulle han äta på min sko. Eftersom jag inte ville att han skulle käka upp min fot så tog jag av mig skon så fick han leka lite med den. Det uppskattade han nog .Sen var den inåtbucklad när jag skulle sätta på mig den + dregglig haha. Ska bli så kul att ha Rambo för mig själv nu :) Imorgon blir det förmodligen hoppning med Rambo så länge det inte regnar. Då skulle pappa med och bygga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0