Det går framåt

Förlåt för dålig uppdatering men det är så mycket i skolan och så är jag i stallet på min lediga tid så blir inte mycket tid över. Hur som har jag lite tid nu innan jag ska åka till Rambo så tänkte uppdatera er lite om hur det går med träningen på Rambo.

Han är världens snällaste fortfarande, sköter sig varje dag. När man kortar tyglarna i skritten när man rider så är han så himla fin (ska försöka få honom att jobba bara genom att jag rider med sitsen också, men det kommer senare), i traven går han fint stundtals men orkar inte så länge. Dock blir det längre och längre tid han går fint. Tror verkligen på honom i dressyren! Ska förmodligen hoppa på lördag (om det är fint väder och pappa vill med och bygga hinder) så då ska jag be honom filma när jag rider fram så ska ni få se hur fin han blivit :') Galoppen har jag inte jobbat något mer på så det måste jag ta tag i så han lär sig där. Så fort han lär sig galoppen så är det bara att successivt jobba honom där så tror jag att även rambo (trots travare) kommer kunna bli kort och fin där. Han är så himla positiv och vill lära sig så jag ska ta vara på den positiva inställningen han har till typ allt. :) + att han aldrig är startad så han är inte en "riktigt" travare trots att han är travare... Han travar inte som en travare när man rider/longerar osv så det är en fördel för mig :) Jag är egentligen inte så van med travare så det underlättare absolut för mig att han inte är startad.

Jag är mycket nöjd över Rambo och mig. Vi tar oss framåt (förmodligen långsammare än alla andra), men att vi tar oss framåt är bra bara det. Jag har aldrig ridit in förr eller utbildat en häst helt själv så vi tar det långsamt så jag inte förstör honom. Hittills är jag mycket mycket nöjd över min och Rambos insats :) (Och jag fick ju världens snällaste häst som förstahäst att rida in!). Tror kanske att jag tar ut tränare en gång till innan sommarlovet för att se om tränaren ser utveckligen vi gjort och se vad hon säger :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0