tävling

Hejsan! Fullspäckad dag igår kan jag lova er!! Mer om det senare, nu tävlingen.

Jag såg Lola tävla innan så jag fick ändå lite koll på hur hon var och så frågade jag MASSOR människor hur hon var och vad jag skulle tänka på och så, de flesta sa samma sak så jag tog åt mig det och hoppade upp på hästryggen.
Började såklart med att skritta fram o blablabla. Sen när jag började rida så tänkte jag på mycket Halvhalter då alla sa att jag skulle göra det, annars blir hon lång och flack och river lätt. Så jag satte ihop henne.

Hoppade ett liiitet kryss (typ 30 cm) 2 gånge för o känna om jag kunde få ihop henne över hindret o så och det gick bra. Sen 80 cm hindret 2 gånger och det gick också jätte bra.

Sen inne på banan så gick allt kanoners. Vi kom rätt på på alla hinder om jag minns rätt och hon drog ingenting. Pigg men gick ändå att få ihop. Höll på att missa 5:an men svängde på den precis så vi hann och duktiga Lola hoppade! Om hon vägrat hade det ju varit mitt fel men jag tänkte att jag styr på och hoppas på det bästa ;)

Sen omhoppning. Gasade liiite men tog väldigt snäva svängar som jag egentligen inte hade planerat (hade inte planerat något alls, helt tomt i hjärnan när jag hoppade).

Sen vare att skritta av, in med hästen och ut på prisutdelningen ;) kom 4:a :D
Hon var skit rolig att rida!!! säker och hoppade allt jag styrde på!

/ Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0