Novell, del 2

Hon säger att Michelle inte längre har tid med Wacce och att dem kommer att behöva sälja honom.

 

Det här kom inte som en överrakning. Under sommarlovet fick jag ta Wacce hur mycket jag ville då Michelle inte hann med honom. Jag var där nästan varje dag och pysslade med honom och red. Det var då vi kom närmre varandra, vi umgicks nästan varje dag och hade kul. Jag började lita på honom och han började lita på mig mer och mer.

 

Även fast jag var förberedd på detta så blev jag ledsen och förkrossad. Jag viste inte vart jag skulle ta vägen, jag blev kall inom mig och all glädje försvann. Vad skulle nu hända? Skulle jag och Wacce skiljas åt?

 

Den natten kunde jag inte sova. Jag vred och vände mig, grät och skrek hela natten. Mina föräldrar kom in flera gånger och försökte trösta mig och sa att det kommer bli bra, men jag vet att det inte kommer bli bra, jag vet att de ljuger bara för att göra mig glad!

 

När den äntligen blir morgon så ringer telefonen. Jag ser att det är Michelles mamma och jag vill egentligen inte svara, men vem vet, hon kanske skulle säga att de ångrat sig och inte ska sälja Wacce längre?

Jag svarar i telefonen, men ångrar mig direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0