Gårdagens ridning på Killen

Igår var det dressyr på Killen. Gick faktiskt mycket mycket bättre denna gång än förra gången. Förra gången var första gången jag satt på honom och fick bara höra att han var pigg, men jag hade ingen aning om hur. Jag testade mig fram och det gick egentligen inte alls bra. Jag kunde inte fatta galopp för när jag skulle göra det sprang han bara iväg i trav. jag blev stark i min hand för att jag tyckte han blev pigg och då blev han självklart också stark och tog tag i bettet...

Till igår hade jag bestämt mig för att inte dra i honom vilket jag faktiskt inte gjorde. Jag visste att han inte skulle göra något dumt/obehagligt så varför inte låta honom springa och jag gör lugna och fina halvhalter?

Galoppfattningarna gick såååå mycket bättre denna gång!!! Jag fick alla fattningar precis där jag bad om galopp och jag visste hur jag skulle förbereda honom. Sen i avsattningarna till en början tog det jätte lång tid innan jag kunde sakta av då han inte tog mina förhållningar, men efter ett tag gick det också jätte bra!
 
I slutet var han trött och gick ganska långsamt, jag red så ett tag men sen tänkte jag "varför ska han slippa undan jobbet och gå so han vill, jag utmanar honom istället?" så jag bad honom gå på lite mera och det blev ingen såhär "OOAAWWWO VA FINT HAN GICK" men han sträckte ut steget mera och jag vart väldigt nöjd med hur han jobbade. Stundtals (man får tänka på att han bara är 5 och inte gått så mycket dressyr) så tog han upp ryggen så mycket så jag trodde han bajsade, men när jag tittade bak gjorde han inte det. Härlig känsla att få upp ryggen så mycket! Men varken han eller jag orkade så länge..

Min lättridningssits var värre än vanligt och jag kan säga att den brukar vara kaos.. Dock är min nedsittning bättre och tur är väl de.
Huvudträningen var handställning och inverkan och min handställning var faktiskt förvånandsvärt bra! Den brukar också vara lite sisådär.. ;)

Kommentarer
Postat av: CASSANDRA

sv; ja eller hur!!

2012-08-24 @ 17:15:35
URL: http://cassandras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0