Hingstar

Människor säger att hingstar är jobbiga att hantera och att dom är oförskämda.
Jag mailjade en som sökte hjälp till sin shettis som jag ville hjälpa till med, men den stod för långt bort... Iallafall så skriver ägaren "han är snäll trots att han är en hingst". Jaha.. kan inte hingstar vara snälla?

En hingst är precis som vilken varelse som helst, en individ! Så varför dra alla hingstar över en kant? Om man har ett bra band mellan sig och sin hingst spelar det väl ingen roll om det är en vallack, ett sto eller en hingst?

Visst kan hingstar vara lite stissiga och dragiga OM MAN INTE HANTERAR DET PÅ RÄTT SÄTT. Och jag vet att jag sa att jag inte gillar ordet "hantera", men det beror på i vilket sammanhang. I förra samanhanget var det att man skulle hantera en häst och i det samanhanget gillar jag det inte, medans här hanterar man problemen man har tillsammans med hästen vilket enligt mig är helt rätt.



Men å andra sidan kan ston bli väldigt jobbiga när det finns en hingst i närheten, så då är inte ston heller bra?
Och både ston och vallacker kan bli dragiga, men bara för att vissa hästar drar så behöver inte alla göra det.

Alla raser har något positivt och negativt, men dra inte alla över en kant. Bara för att några tjejer är dumma så är inte alla det. Alla är individer, glöm inte det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0