Hoppning på knashästen!

Igår hoppade jag med Rowan, han är lite... speciell.. haha. Han är sjukt kul dock!
Vi började med att galoppera över 3 bommar. Ibörjan blev de trav över första bommer eftersom han inte ville över den egentligen.. Men jag lyckades övertala honom ;) Jaa, första gången vi kom på var mitt mål att komma över alla bommar. Sen andra gången vi kom på så ville jag bara att det skulle rulla på och det gjorde det. 3 gången hade jag krav på honom också. Jag satt ihop honom förvånandsvärt bra! Jag själv är mycket mycket nöjd över den sista gången :)

Sen hoppade vi en linje bara raktfram med 2 små hinder. Gick bra.
sen en bruten linje (tror de heter så), hinder sen svänga och hoppa ett till hinder. Han stod emot lite men vi kom över iallafall.


Jag och Rowan för 2 år sen på en tävling.


Sen åt andra hållet, hinder, hinder, bom, ett miiiiiini hinder på typ 15 cm. Svårt att förklara linjerna så jag försöker inte ens.
Det gick iallafall helt okej. Han landade i fel galopp efter första hindret men det är lite svårt att tänka på att samtidigt! Jag är inte så efaren än ;) (Först måste man tänka på att han ska hoppa, sen när han hoppar måste man tänka på eftergiften (vi hoppade 50 som högst, men Rowan hoppade som om det var 1m, hindrena kan ju bitas i magen annars), då har jag lixom inte "tid" att tänka på att visa galopp och så..)

Iallfall är jag nöjd :) Fick fina kommentarer efter. Dels att jag rider mjukt trots att han står emot, att jag får över honom utan att tvinga honom. Sen att jag är bra på att rida lite speciella hästar (antar att hon syftar på Barichello också.. haha). de är iallafall jätte kul att höra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0