Älska sin häst

Jag blir väldigt sur och irriterad på människor som säger att dom älskar sina hästar, men säljer dom för att dom inte har ork att ta hand om dom.
Om ni nu älskar era hästar så mycket som ni säger, varför bli sur när ni inte vinner en tävling? Varför kräva saker av hästen? Bara ni sammarbetar och har kul spelar det väl ingen roll vad ni gör/vilken nivå ni ligger på?

Varför säga "jag älskar min häst" men säja den för att du vill nå högre i klasserna? varför säga "jag älskar min häst" men sälja den för att du gillar att hoppa och inte hästen?
Om du verkligen älskar din häst så är det att umgås och göra saker tillsammans som betyder, inte att hoppa och tvina hästen att göra det bara för att du vill det?



Om du verkligen älskar din häst, varför sälja honom/henne för att du vill hoppa och inte hästen? Om du säljer hästen för att den har fel inriktning så är det hoppa du gillar, inte hästen.

Förlåt för detta inlägg, men jag måste verkligen avreagera mig på människor som köper och säljer hästar hit och dit och påstå att dom älskar sin häst.
Tänk innan du säger att du älskar någon!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej ha en bra dag.

2012-08-17 @ 14:10:27
URL: http://spystina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0