Man vet inte om det går innan man provat!

Tro på dig själv! Om inte du tror på dig, hur ska då någon annan kunna göra det?!?

Sjukt taggad till onsdagens och tordagens pay and jump, men lite extra pirrigt är det till torsdag då jag ska hoppa min första en meter och min första LB hoppning!
Inte säkert att jag är redo för det än, men man vet inte om det går innan man provat! Jag känner att självförtroendet är påväg uppåt, så det är absolut värt att prova! Sen kanske det inte alls funkar och då får jag gå tillbaka till 90 och bli säkrare och sen prova igen, men vem vet, det kanske går jätte bra!?!

sen har jag en väldigt känslig häst som behöver en trygg ryttare. Jag har legat och nött och blivit säkrare och säkrare på 90 cm med Pimpim och eftersom Pimpim inte är den lättaste heller så har jag verkligen lärt mig rida mot hindrerna och inte bara styrt och gasat.


Jag och Pimpim för några månader sen

Iallafall så när jag red Barichello 90 cm var jag tillräckligt säker så jag kunde stötta Barichello hela vägen.
Men om jag börjar backa och bli osäker vet jag att Barichello inte kommer att hoppa då han behöver stöd och någon som tror på honom (jag tror på honom och jag vet att han kan, men om jag blir osäker så blir han också det) så kanske inte den bästa hästen att börja med. Men å andra sidan är det Barichello jag känner mig tryggast på och jag tror inte jag skulle våga hoppa 1 meter med någon annan är Barichello (isåfall Pimpim) så det kanske är bra iallafall??

Jaja, nu ska jag inte fundera så mycket och mest bara köra! Så blir det som det blir. Jag har inte alls höga förväntningar på mig och blir glad om jag lyckas rida tillräckligt bra mot ett hinder så vi kommer över.

Detta blev ett långt och förvirrat inlägg..
Jaja, det får ni leva med ;) ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0