Markarbete på Killen

Idag var det första gången för mig i denna grupp - spännande :)
Jag fick Killen, en ny häst på upk som inte gått så många lektioner och jag har aldrig ridit honom förr.
Han var ganska pigg, men lyssnade bra när jag gjorde rätt. När jag blev stark och hård i handen (som jag lätt blir när hästen är lite piggare) så blev han också stark, men när jag gjorde förhållningar (ta, släppa, ta, släppa..) så blev han mycket lugnare och mjukare i munnen också :)

I slutet var han ganska trött och när jag skulle komma från i trav så ville han inte riktigt ;) hehe. Innan flög han fram på en gång när jag bad honom trava, men icke i slutet. Söten :)

Han var iallafall jätte rolig, tror jag kommer lära mig massor på honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0