Minnesstund, del 1

Nu har jag ridit på upk i 9 år och det har varit jätte kul. Men en del hästar har gått bort/avlivats på grund av olika skäl. Vissa av dom betydde lite extra för mig och jag saknar dom otroligt mycket. Tänkte nu ha en liten minnsstund, skriva lite om de som jag saknar lite extra och visa bilder.
Hästarna kommer utan inbördesordning

Pedro
Pedro är en av hästarna som jag gillade sådär lite extra. När han fanns i upk så kunde jag knappt rida och jag var inte så duktig på att sköta hästar, men jag tycker själv att jag klarade honom ganska bra. Han var väldigt sur i boxen - bet och sparkade. Då kanske de första man gör när man är liten att antingen bli rädd eller slå hästen, men det gjorde faktiskt inte jag. Jag var lugn men endå bestämd. Klappade honom lite lugnande och pratade med honom. De funkade riktigt bra och efter ett tag kunde jag borsta och vara inne hos honom och han var jätte snäll och stod och sov!
I ridningen kunde jag inte alls mycket och Pedro var väldigt pigg, men jag älskade att rida honom. Han stack iväg med mig ett x antal gånger, men ändå skulle jag rida honom. Det var heller ingen annan i gruppen som gillade honom så jag fick rida honom hela tiden = jag var jätte nöjd.

Dock kunde vi ju inte ha en aggressiv häst på ridskolan så han såldes för 4?!? år sen. Jag saknar honom fortfarande!
Såg dessutom att han är/var till salu igen för några månader sen då ägaren skulle gå över till storhäst (Pedro är D-ponny). I annonsen stod det bl.a. att han är jätte snäll.

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=616663


Bild från upks hemsida

Nu upptäckte jag att detta inlägg kommer bli jätte långt då jag bara skrivit om första hästen och det är några kvar... Men jag skriver om en häst till i detta inlägg och sen får jag göra detta inlägg i flera delar.. När jag väl börjat skriva kan jag inte riktigt behärska mig... Texterna blir gärna vädligt långa.

Basilika
Andra hästen är Basilika. Hon var en B-ponny, jag var väldigt liten när jag gillade henne, så jag minns inte riktigt hur hon var. När jag var liten (asså jätte liten) var jag rädd för de flesta hästarna, så jag var rädd för Basilika, men jag tror inte att hon var dum.
Hon fick en skada och de gick tyvärr inte att göra något åt, så hon alivades 2006.


Kommentarer
Postat av: CASSANDRA

sv; tack sötis :D ha en bra kväll!

2012-08-14 @ 16:27:35
URL: http://cassandras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0