Skillnad på självförtroende och självförtroende

Jag stör mig ganska mycket på människor som har alldelles för mycket självförtroende. (Ojoj, nu kommer ännu ett till klaginlägg.. Sorry, men bloggen är till för mina tankar och detta inlägg kan nog insperera er lite, iallafall förhoppningsvis).

Visst är det bra med självförtroende och jag tycker absolut att det är något som alla som har dåligt med det borde jobba upp. MEN det finns en gräns!
När människor bara pratar om sig själv och inte ser någon annan, när människor tror dom kan allt och inte lyssnar på någon annan, när människor tror att alla vill ha dom DÅ har det gått för långt!!
Människor som bara tänker på sig själv och inte bryr sig om andra är inte kul att umgås med.



Sen finns det människor som vågar prova sig fram för att dom tror på sig själva i just det dom gör är bara bra. (Nu kommer jag ta ett exempel om mig och det kanske låter egoistiskt, men detta är mina tankar och då lättast att förklara utifrån mitt perspektiv).
När jag började "tävla" (pay and jumpa) Barichello så hade jag ingen aning om hur det skulle gå. Eftersom han stannar på bara en bom ibland på lektion så vet man ju inte alls, men jag trodde på mig, jag trodde jag red tillräckligt bra för att klara det och det gjorde jag. Sen om jag inte ridit tillräckligt bra så hade jag bara trott fel och kanske fortsätta kämpa för att jag fortfarande tror på oss, eller slutat tävla honom. Inte hela världen om jag hade haft fel.
Ju mer jag tävlade barichello ju mer självförtroende fick både han och jag. Vi har hittills "tävlat" 1m med kanske inte bästa resultatet, men vi försökte och jag tror fortfarande på oss. Jag tror att vi kan nå högre! Om jag inte hade trott på oss så hade han förmodligen inte hoppat heller, för om jag blir osäker blir han också det.



Okej nu kom jag ifrån ämnet lite och jag vet inte riktigt hur jag ska förklara..
Men det är bra med självförtroende för då kommer man längre - om du inte litar på dig, hur ska då någon annan kunna göra det?? Men när självförtroendet går så långt så du blir egoistisk och inte bryr dig om andra, då är det fel!

Sen att man inte bryr sig om att andra tycker dina kläder är fula du har på dig är inte fel, det är inte direkt så jag menade. jag menar mer att någon säger "jag mår dåligt" och då svarar du "jag mår sämre". (opss... känner igen mig själv :/ )
Långt inlägg där jag mest babblar på.. Komentera om du inte hängde med :)
La in bilder i inlägget så det inte blir så tråkigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0