Dag 7. Min personliga åsikt om världen

Denna tycker jag är väldigt inressant. Jag funderar mycket på världen, ibland kommer jag fram till att den är hemsk och ibland vet jag inte. Jag tycker det är förvirrande att tänka på världen, men jag kan inte sluta tycka att människorna tar över för mycket och är så sjukt dumma ibland!

Att människorna jagar gör absolut inget för mig! det har alltid varit så och djur dödar djur för att överleva, helt naturligt. Jag menar, fåglar äter maskar och det finns säkert något djur (typ noshörningar) som äter männsikor. MEN att vi hugger ner skogar (allt för mycket skogar) för att bygga hus och helt enkelt river de andra djurens hus för att vi ska bo där är inte rätt! Vi måste acceptera att det finns andra djur på jorden, inte bara männsikor. Att människan även bygger maskiner (typ bilar) som förstör jorden är inte heller okej. Varför hade vi inte bara kvar häst och vagn? Människan tror vi äger allt och alla. Varför fånga in vilda djur för att ha dom i en djurpark för att männsikor ska kunna se dom? Ingen som tänkt på djuren och att även dom har känslor?

Mördare och snattare, jag har funderat väldigt mycket på dom och varför dom gör som dom gör (jag gillar att sätta mig in i andras situationer och försöka förstå andra), men jag kom fram till absolut ingenting! Att en person som är fattig gör det är kanske inte är så konstigt, men de som inte är fattiga och de som har familj? Att bryta sig in i någons hus och skjuta dom som bor där är inte lönt, kan inte förstå varför man gör något sånt. Har även hört talas om människor som går in i hagar och skär o hugger hästar med knivar..

Att vi alltid tycker allt är rasistiskt är helt sjukt. Att vi tog bort den svara dockan och hon med klänning från Kalle Anka kan jag absolut inte förstå. Har hört att bruna bönor och vitlök också ska få byta namn snart.. Nej, nej och åter nej! Det funkar inte!!! Helt sjukt. Det är väl ändå mer rasistiskt att ta bort allt som är svart/brunt? Å herregud säger jag bara!



Att vissa männsikor svälter medan jag sitter här med min dator och godis är hemskt, och att jag inte gör något åt det är ännu hemskare! Jag är så bekväm att jag inte vill tänka på dom för att när jag gör det mår jag dåligt. Jag vill hjälpa till, men jag vill inte ha det sämre.. Jaa så egoistisk är jag! Jag tror det är ganska många där ute som också tänker så men som inte vågar ekänna.

MEN det finns fina männsikor på jorden också, det kan jag lova!

Jag tycker det är väldigt intressant att tänka på världen och allt levande. Det blir ofta att jag kommer fram till att den är hemsk (därför bara hemska saker ovan) och det är väl för att jag bara ser det hemska runt omkring mig. Men kanske att den inte är så hemsk som jag tror? Eller kanske att den är hemskare än vad jag kan föreställa mig? Jag har absolut inte tänk klart på det här med världen och jag ska absolut fortsätta. Kanske jag en dag kommer fram till att den är fantastisk?

Skulle vara intressant med eran åsikt om världen, kommentera! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0