Dag två på hoppkursen med Barichello

Idag hoppade vi först ett enkelt hinder på långsidan i trav. Travhoppningen på Barichello är svår tycker jag, vi fick ett stopp där men jag är nöjd.

Sen bom bom bom bom hinder i galopp. Gick utmärkt! Jätte rolig övning där man verkligen kom rätt på hindret och fick bra flyt. En gick kom vi helknas på bommarna så jag fick typ panik och bromsade vilket såklart resluterade i ett stopp, men heeeelt mitt fel. Annars var det en perfekt övning för oss!

Sen snett-igenom bom, 3 galoppsprång, hinder. Gick helt okej. Hade även idag svårt att få in de där tre galoppsprången, men jag är nöjd.

Överlag var Barichello SJUKT seg idag! I torsdag var han pigg, igår var han ganska seg och idag var han suuuuper seg.. Bjöd inte ens mot hindrerna så som han brukar. Men nu blir det ett litet lov för oss fram till den 4 januari då det är pay and jump (jag är ganska säker på att jag får honom). 2 veckor, kan behövas :)

Pappa filma båda dagarna men inte säkert att jag kan sätta ihop filmerna då man dator brukar bli svart när jag ska göra det :P Men jag ska prova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0