Engelska-check (bara för att jag ska kunna gå tillbaka och se)

Som det ligger till nu i de olika engelskadelarna

Läsförståelse: F
Hörförståelse: F - E (beror på provet och hur jag är just den dagen)
muntligt: E i engelska 5, F - svaaaagt E i engelska 6
skrivdelen: Över E (så kanske D??)

I engelska 5 klarade jag endast den muntliga delen på nationella.

Allt detta som jag skriver nedan är på ett halv år!
Anders (min engelskalärare) har jobbat upp mitt F i skrivdelen till minst ett D. Åh, bästa han <3 (han sa att jag ligger över E, alltså minst D).
Hörförståelsen har jag och min extra engelska jobbat upp och det blir bättre, dock inte riktigt där än men på god väg.
den muntliga delen jobbar jag med själv (kan sitta och prata med mig själv för att få upp flytet och bara prata engelska), men har även jobbat med det i både engelskan i skolan och extra engelskan. Även den tar sig, sakta men säkert.
Läsförståelsen går inte alls framåt. Jag har läst böcker och svarat på frågor m.m. i engelskan i skolan men den står helt stilla.

Så det som behövs mest nu är läsförståelse (som jag trodde jag var skapligt bra på, men det visade sig i skolan idag att jag inte är det). Fick 2/20 och 4/10.. Jaa, jag vet inte vad Anders planerar men kanske är det bara att fortsätta läsa och nöta in det.

Kanske inte så intressant för er, men som rubriken lyder - det är för att jag ska kunna gå tillbaka och se hur det var och om det förändrats något. Alltså inte intressant för er, men för mig är det jätte intressant ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0