Lycklig!

Idag har jag varit på så otroligt bra humör! Eller mitt humör steg redan vid gårdagen lektion.

Jag red Barichello barbacka, sista tisdagen innan jullov. Vi började med kadrilj där han var såååå fin!!! Sen efter det (som då var uppvärmningen) så skrittade vi på långa tyglar.

Själva övningen var att galoppera mellan två bommar (ingen aning om avstånd) och länga och korta. Vi började med att rulla på - inga problem. Blev 4 galoppsprång. Sen kortade vi till 5 - det var inte heller några problem. Sen skulle vi korta till 6, gick dock inte lika bra. Vi kom på typ 4 gånger, den sista gången var vi nära men inte riktigt där. Sen bytte vi varv och längde istället. Inga problem över huvudtaget! Var bara att tala om för honom att han skulle gasa så gjorde han det med spetsade öron. 3 galoppsprång utan problem :D

FIIIIINASTE!!!
Varit lycklig från ridpasset igår, hela dagen idag! Ofattbart hur mycket han betyder för mig! Vackra!!!


Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

Jag besökte ett ridhus i somras, så hade dom hopptävlingar, jag fotade en del, kul och fota hästar

2012-12-20 @ 12:14:26
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0