Dressyr på Pimpim 14/2 - 2012

Igår red jag Pimpim!
Gick jätte bra.
Vi tränade på handens inverkan. Gjorde halt, båge, galopp (både rätt och förvänd) och volter. Han var riktigt riktigt mjuk, blev lite spänd och pigg till galoppen men annars fin :)
Fattade alltid den galoppen jag bad om! Om jag bad om vänster galopp så tog han den även fast det var "fel" (förvänd). Duktigt pålle :D

Nu är nästa steg att jag ska kunna byta steglängd på hästens steg. Länga, korta, länga osv. Blir en utmaning :)

På Söndag är det dressyrtävling! Var ett år sen jag tävlade dressyr och kommer inte ihåg programmet.. haha, lyckat ;) Men det tar nog inte lång tid att lära sig :) Ska ha Wilson (som jag hade på ridskolecupen) i LB:1. :) Hans andra tävling i upk ;) Han är ju ganska ny. Första tävlingen var då såklart ridskolecupen.

Men det ska nog gå bra :) Kommer bli intressant!

Jag och Wilson på ridskolecupen :) <3

/ Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0