dressyr på Porthos

Hej!
Igår red jag Porthos! Gick jätte bra!! :D
Först gick vi på cerpentinerna och det gick väl inte så jätte bra. Han strätade emot jätte mycket och blev stark och jobbig. Var bara att vara stadig och fortsätta rida. Sen bytte vi varv och samma sak där, gick ungefär lika. Lite då och då gick han ganska fint.

Sen skritt långa tyglar.
Sen gick vi på volterna men vi skulle ha raka hästar och rida som en liten fyrkant. Så hade vi tyglarna i brygga, svårt o förklara men här kommer en bild:

Bild från google!!

Det var iallafall meningen att vi skulle ha ihop händerna och inte rida så mycket med dom.
Vi skulle rida med vikthjälperna när vi svängde dom i hörnen utan att använda så mycket ben eller händer. Gick inte så bra i början då han var ganska motsträvig o så, men tillslut gick han jätte fint :D Jätte länge. Asså typ halv passet gick han i en klockren form i skritt o trav! :D

Sen kom galoppen.. Jaa, han är en unghäst (6 år) som inte riktigt har så mycket muskler så i fattningen red jag som jag brukar på en "vanlig" häst men han orkade inte såklart. Tänkte inte alls på att han inte skulle orka, men jaja. Fick ta fram handen och rida fram myyycket i fattningen och då gick det bra.
Lite seg i galoppen och ville bryta av hela tiden (fortfarande inga muskler), och jag var heeelt slut men vi kämpade på och ibland gick han jätte fint i galoppen också :D Men inte så länge då han inte orkar ;)

Både han och jag var helt slut efter passet, svettiga :D, han orkade knappt skritta av haha.
Idag har jag träningsverk i magen.. haha, bra jobbat av oss :D

Bild från upk:s hemsida

/ Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0