hopplektion idag

Jag fick Pimpim :D Fick välja mellan Clou, Muskot och Pimpim och jag väljer såklart Pimpim ;) Lycklig tjej :D <33

Gick dock inte så jätte bra.. Han var ganska fin på framridningen, sökte sig neråt och så.
Sen började vi hoppa. Hoppade en liten kontrollbana med ett hinder på långsidan i galopp, sen en galoppvolt på kortsidan och sen trav öve kavaletti bommar snettigenom och sen en galoppvolt på andra långsidan och sen ett hinder raktfram på långsidan :)
Var markbommar innan hindrerna vilket jag tycker är svårt.

Kom på första hindret på långsidan som var typ 50 cm, kom konstigt på så gjorde om det. Blev bättre. Resten av banna gick bra.
Sen höjde hon och då frågade jag om honkunde ta bort markbommarna och det kunde hon ;)

Gick sådär att hoppa. Han kändes konstig. Red mot hindret som jag brukar, men jag venne något var fel :O Men men, vi tog oss över iaf ;) utan något stopp! Sista hindret var mellan 80 och 85 cm :)

Kändes väl inte kanon bra men men, bättre lycka nästa gång :)


Jag och Pimpim förra klubbhoppningen <3 80 cm :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0