Riiiiidning

Jaa, jag rider en del och har inte tid att blogga varje dag, men jag gör mitt bästa för att hinna slänga in ett inlägg lite då och då :)

I Söndags hoppade jag Calippo, so ni ser på filmen under :) Jätte duktig häst! <33
Igår red jag igen, red Sammy. Stoooor häst som vilat pga. ett sår på benet. Bara gått lite i helgen så han var riktigt pigg ;) Men duktig iallafall! :)

Idag SKA jag rida Pimpim!!! Hoppning idag så jag måste verkligen få Pimpim !!!

Jag skriver en novell om Wacce till engelskan! <3 hoppas den blir bra.

Igår umgicks jag väldigt mycket med Nemo (min hund) också. Först en prommenad på 30 min. Gick dock inte hela tiden. Släppte honom och sprang runt och försökte få upp Nemos motivation som inte varit på topp på sistonde. Gick bra :) Sen försvann hans motivation så jag kopplade honom och kallade in honom. När han om så tränade jag honom lite. Ligg, sitt, höger, vänster, snurra m.m. vilket han älskar. Gick en bit sen samma  sak. Kalla in och träna :) Då fick han tillbaka motivationen. Sen försvann hans mationation igen, men jag fortsatte kalla in och träna. Ge mycket beröm, springa och leka med honom. :) Motivationen kom tillbaka och då gick vi hem. Slutade alltså bra :)

Sen väl hemma så tränade jag honom lite mer och så provade jag klippa hans klor. Eftersom Nemo är svart så är klona svarta och då ser man inte pulpan, men jag klippte topparna iallafall. :) Gick jätte bra :D Tog lite paus och tränade och lekte med honom. Sen fortsatte jag klippa hans klor :)

Jaa, annars händer det inte så mycket.
Ska gå ut med hundarna nu, tar Dante först så jag och Nemo får gå själva ;) ska göra ungefär samma sak som igår :) Se om motivationen är bra idag eller inte.

Dante och Nemo på prommenad för några dagar sen :) Här har dom hoppat upp på en bänk som jag bad om :) duttiga vovvar <33

Ses senare ;) kram :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0