Medryttarhästar jag haft, del 2

Efter Ideal red jag Domingo lite då och då (Michelles andra häst som hon delade med sin kompis Alice). Dom behövde främst hjälp med hoppningen då Domingo sprang mot hindret och sen slängde sig åt sidan (Barichello style). Så jag provade hoppa honom och det gick ändå ganska bra. Jag red halva passet och eftersom Michelle var så hopprädd så fick Alice hoppa andra halvan av passet. Funkade bra så jag fick rida honom flera gånger.

Sen så blev Domingo bara Michelles av privata skäl så då fick jag även rida dressyr på honom och red honom lite då och då. Sen sålde Michelle honom.

Jag och Domingo :)


Jag red Gucio samtidigt som jag red Domingo, eller så var det innan jag började rida Domingo... Jo Gucio var nog innan Domingo. Iallafall så var Gucio en liten c-ponny som var 110% trygg. Dock kom jag och Gucio inte alls nära varandra och jag var nära på att sluta rida honom flera gånger för jag hade ingen glädje av att rida honom.
Han såldes.



Jag red Dèjá vu "Eja" samtidigt som Domingo tror jag. Eja var en jätte fin häst! 4 åring som inte kunde så mycket. Jag älskade henne väldigt mycket och vi kom väldigt nära varandra.
Men en dag så gjorde hon illa sig förmodligen i hagen och vi var tvugna att ta bort henne. Det var bland det svåraste jag varit med om.

Hon var också väldigt smal så jag fick massa skit för det, varför jag?? Det var ju inte ens jag som ägde henne? Iallafall så älskade jag henne så mycket så det var värt att få skit och fortsätta ta hand om henne.

Ganska stor del av tiden jag var medryttare på henne så kunde jag inte rida pga. hälta, men det gjorde inte mig något. Jag var glad bara jag fick träffa henne. <3
Eja hade samma ägare som Gucio.




Del 3 kommer upp imorgon klockan 13.00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0