Medryttarhästar jag haft, del 3

Medans jag red Eja så red jag även Wacce lite grann då och då. Efter att Eja gått bort så blev jag medryttare på Wacce. Ni har nog läst en hel del om Wacce här. Han är den hästen jag älskat och älskar mest i hela världen! Han betyder så grymt mycket för mig!!!  Jag saknar honom sjukt mycket och kan fortfarande gråta till sömns.

Han såldes den 2 Oktober 2011, även han ägdes av Michelle.
Fullblod. Vi hoppade 90 som högst. Var med på en pay and jump på upk 70 cm. Fick en rivning och ett stopp. Stoppet var mitt fel för vi kom helt fel på hindret, jätte konstig väg. Men i mina ögon var vi felfria!



Sen hade Michelle inga hästar kvar så hon åkte och provred en medryttarhäst till sig och jag följde med som sällskap, men även jag provred och blev medryttare. Bingo hette hästen, men sen blev han sjuk (minns inte vad det var för fel) så han avlivades.



Efter det så blev jag medryttare på Garcon. En travare. Dock passade vi inte alls tillsammans och det var inge kul att vara där så jag slutade. Nu är han utlånad till två tjejer på foder.
Honom red jag i januari och februari detta år.



Och så sista hästen, Salimah. Henne red jag bara 3-4 gånger. Hon är en 5 åring, ganska rolig att rida. Busig ponny som bockar och har sig.
Jag slutade för att det var för långt bort, och så var jag fortfarande ledsen för att Wacce hade åkt och jag ville att alla skulle vara som Wacce, men det var dom ju inte. Detta var även en del av skälet till varför jag slutade på Garcon.



Alltså: Ludde, Idde, Blixten, Gucio, Eja, Domingo, Wacce, Bingo, Garcon, Salimah.
Låter mycket men de flesta hästar har avlivats/sålts.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0