ridning i söndags

I söndags red jag Rowan och Kalle.
På Rowan gick det riktigt riktigt bra!!! De bästa passet jag och Rowan haft tillsammans. TYVÄRR inga bilder..
Vi jobbade iallafall med rakriktningen och övergångar, heeelt underbar häst <3333 går inte att beskriva hur bra det gick!

Självklart red jag barbacka. :)
Jag och Rowan förrförra sommaren när jag hyrde honom :)'

Sen red jag Kalle. Fick välja mellan O´boy, Kalle och Muskot. O´boy är liten och jag och Muskot kommer inte så bra överrens sååå fick bli Kalle. Inte ridit Kalle på jätte länge och inte ridit honom mer än typ tre gånger, förr har det inte gått så bra, men tänkte ge oss en andra chans. Gick ändå helt okej i söndags :)

Han är väldigt känslig och eftersom jag inte rider honom så ofta så viste jag inte riktigt hur han skulle vara så första galoppen höll jag för mycket i handen så han blev studsig, men då lättade jag bara o då gick de bättre. :)
Sen i travlägningarna längde han inget så jag la på spöt lite lätt (SLOG INTE!!!) och då bockade han. Så man fick vara väldigt finkänslig i sina hjälper.

Han var riktigt fin i slutet, honom vill jag rida mera!

Kalle, bild från upks hemsida, har inga bilder på oss

Ser nu också att jag ev. ska tävla lag på Rowan, jag inte ens sagt att jag vill de :O Fast jag vill, men jag ska tävla lag på Wilson och pappa vill nog inte köra så många gånger, det är tre omgångar per lag...

Rowan

eller...

Wilson????

Rowan eller Wilson?? hjälp :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0