svenska

Hej!
Svenskan för mig har gått lite upp och ner. Detta kanske är jätte ointressant för er, men jag har lust att skriva om de iaf.. haha. Läs inte om ni inte vill ;)

Jag går på kunskapsgymnasiet och där sätter vi alltid upp mål inför terminen. Så jag satte B (VG+, MVG-) som mål. Det gick inte så bra för mig så jag sänkte till C (VG). Fortsatte gå ganska dåligtg (låg på D (G+) hela tiden) så min lärare sa att antingen får jag höja mig på nationella vilket är svårt, eller sänka målet.

Jag var fast besluten i att inte sänka! Jag visste att jag kunde och jag skulle minsan visa de!
På nationella i svenska fick jag B samanlagt alla delar. Så nu ligger jag på C. Så, jag visste att jag kunde och jag visade det.

Nu har jag fått en komplettering, om jag får A (MVG) på den och B eller A på essä vi ska skriva, så får jag B i betyg!

Då kan jag passa på och säga till er, lärare har inte alltid rätt! Min lärare trodde inte på mig, men det gjorde jag och jag var fast besluten i att jag skulle klara det!

Så, ge aldrig upp även fast er lärare får er att känna att ni inte klarar av någonting. Så länge du har viljan framme och är envis klarar du allt!

Idag höll jag te.x. tal på engelska... Det trodde jag absolut inte att jag skulle klara.Det blev absolut inte bra, men jag överlevde!!

Sätt upp rimliga mål som du tror på, skit i vad din lärare tror :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ha en bra kväll sötis :)

2012-05-15 @ 19:26:24
URL: http://bruudar.blogg.se/
Postat av: jwc'♣

sv; bara bra :)

vad gör du?

2012-05-15 @ 19:55:20
URL: http://ymcmbbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0