En ny novell

Har haft svårt att komma på ett nytt ämne som jag vill skriva om som jag tycker är intressant, men nu har jag hittat det nya ämnet till min nya novell som jag ska skriva.

Ämnet är orättvisor, främst i skolan. Mobbning och hur lärarna agerar i vissa sammanhang. Jag vet dock inte om personen jag ska skriva om ska vara stark eller svag.. men jag tänker att det finns så många böcker/filmer om personer som blir mobbade och mår dåligt/tar livet av sig och är svaga. Så kanske att min person ska vara stark och stå upp för sig själv.

Syftet med novellen är att läsarna ska bli inspirerade och se verkligheten. Jag vill att den ska vara gripande och jag vill att läsarna ska bli berörda.

Vi får se hur den blir, börjar nu så den är nog klar om några veckor. Har inte super mycket i skolan nu så kommer lägga en del tid på den. Men jag kan inte skriva allt på en gång. Jag måste skriva lite grann, vänta minst en dag, helst 3-4 dagar, sen skriva lite till och sen vänta osv. Så kommer ta ett tag för att den ska bli så bra som möjligt. Jag vill att det ska vara bra kvalité på den, inte slarvskriven bara för att få den klar.

Hoppas det låter spännande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0