Lärarna på kunskapsgymnaiset i Uppsala

Detta inlägg är riktat till våra lärare för att jag tycker att dom är så grymma!

Kunskapsgymnasiet är en liten skola där det är meningen att man ska kunna få fri tillgång till lärarna och hjälp vilket dom uppnår super bra!

Våra lärare angagerar sig verkligen. Även fast jag vet att dom är där för pengarna så känns det inte så när dom undervisar/hjälper till. Det känns verkligen som om dom bryr sig om hur det går för en och att man ska få de betyg man vill, vill lägger upp plan och om det inte går som man hoppats diskuterar man igenom det med sin ph.

Om vi tar engelskan som exempel (då det är det jag har mest svårt med i skolan och inte klarade engelska 5 förra terminen). Min lärare verkligen gör allt från hjärtat känns det som! Vi pratat om hur vi ska göra för att jag ska klara det, vad jag har svårt med, ger beröm, säger ALDRIG att jag är dålig/inte kan saken vi gör utan han säger mer "du kan skriva såhär istället", han tjatar och hjälper mig, han peppar, han "överdriver" (inte på ett dåligt sätt, men när han tyckte att min skriftliga hade blivit bättre så sa han "det är skit bra" vilket gör att jag blir peppad och VILL ha engelska), han är trevlig o rolig... Det är inte så att han bara säger "så och så ska du göra" och sen inget mer, utan han engagerar sig verkligen!! Vet inte riktigt hur jag ska förklara, svårt att få ner det i ord.

Sen har vi de andra lärarna också som såklart också är bra! Dom ger exempel, relaterar till oss så det blir lättare att förstå, dom har tålamod, förklarar om och om igen om man inte fattar..
Vi har inte särskillt många lärare och inte en stor skola heller och det känns så sjukt bra! Man lär känna lärarna bra och dom har verkligen tid för en! Dom vet vem man är som individ, dom ser en inte som bara en i mängden.

Sen är dom inte bara trevliga när man har lektion med dom, om man stöter på dom i korridoren hälsar dom alltid och är glada! Även lärarna man inte har i något ämne är trevliga och ser en.

Såklart finns det negativa saker också, men det finns det väl alltid?!?
Nu blev detta inlägg väldigt långt.. Men det finns så mycket att säga! Jag älskar våra lärare :) Så glad att jag går på kunskap!

Kommentarer
Postat av: Erica Nylund - Drömmen om att bli fotograf.

klickar in & önskar dig en fortsatt trevlig söndag!
planer för dagen?

Svar: jobba och ta det lugnt :) själv?
Matilda Schenning

2012-10-07 @ 15:46:21
URL: http://byericanylund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0