tisdags + torsdagsridningen

I tisdags hoppade jag som sagt med Clover. Det gick jätte bra :D Vi hoppade fram på en linje och sen hoppade vi en bana. Han är så sjukt underbar, man kan ändra hur mycket som helst (korta o länga). En till favorit?? Kanske de ;) Han var även sjukt fin på framridningen!!!

Igår dressyrade jag med Aramis, även det gick jätte bra. Vi började med övergångar och tempoväxlingar. Han krökar gärna för mycket på huvudet då han inte har muskler, men tillslut fick jag fram näbben på honom någolunda iallafall :) Sen skänkelvikningar. I höger varv var han skit duktig!!! I vänster varv tyckte han det var jobbigt - han gick på sidan (åt fel håll), backade, försökte galoppera iväg.. Jaa, riktigt svårt tyckte han det var. Så jag minskade kraven och då accepterade han det någolunda :)

Den 4 november ska jag och Barichello ut på våran första riktiga tävling tillsammans :D Ponnyhoppning i Lurbo, LD (80 cm). Spännande!!!

Sen någon gång denna månad (minns inte datum och orkar inte kolla upp det nu) så ska jag och Rowan vara med på klubbmästerskap, LB dressyr i upk. Kul :D

Lite uppdatering i hästväg, får se om jag skriver vad som hänt utanför stallet också. Fast det är typ skolan så kanske inte så intressant.. Men vi får som sagt se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0