Ridningen idag

Dålig uppdatering.. Men jag har min förkylning att skylla på! Igår var jag sängliggandes hela dagen (förutom när jag var på utveckligssamtal), jag orkade helt enkelt inte vara igång, mådde riktigt dåligt igår.
Idag har jag varit i skolan och ridit o jag mår faktiskt förvånandsvärt bra! Nu är det bara min hosta och att jag låter som en gammal tant (jag är hes!) som ska försvinna.

Ridningen iallafall, den gick bra... tror jag?!?
jag hade Aramis och jag har inte ridit honom förut så väldigt svårt för mig att veta hur han brukar vara. Men han hamnade i en avslappnad och låg form efter halva passet så jag är nöjd! Ibörjan dock så var han spänd och gick i en ihop-tryckt form, men jag kämpade med attt få fram honom och våga ta bettet och de gjorde han fint på slutet, tuggade fint på bettet. :)

Ibörjan var han även lite stark och tog inte mina hjälper. Typ när jag skulle göra en volt så tog han fram huvudet och tog tag i bettet och blev stark. Jag tänkte hela tiden på att vara mjuk i handen och det gick faktiskt bra. Efter halva passet var det inga problem att göra en volt, han hade fin form hela tiden då.

Vi hade we o det tycker jag är ganska tråkigt, så jag gjorde inte ens hälften av övningarna. men jag gjorde övningarna som jag tycker är roliga och ändå är dressyrrelaterade, så det funkade iallafall :)
Och så jobbade jag på att lära känna honom och få ihop knapparna.

Som sagt nöjd, men har inget att jämföra med så svårt att veta.
Nästa vecka blir det hoppning :D Spännande!


Aramis, bild från upks hemsida

Kommentarer
Postat av: CASSANDRA

ha en bra kväll söt :D

2012-09-04 @ 21:48:32
URL: http://cassandras.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0