ridningen igår + skolan idag

Igår hoppade jag på Pimpim :D
Han var perfekt!! Inte för pigg så han blev busig och inte seg. Han var kanske gränsfall pigg, men han är så känslig så det är inget problem att få tillbaka honom iallafall.

Vi började med att hoppa på en båge, 2 hinder, båda i trav. Gick finfnt!
Sen en bruten linje om jag inte minns fel. Första hindret i trav o andra i galopp. Första gången höll jag ihop honom för mycket till andra hindret så vi kom lite fel, blev stort på sista hindret. De andra gångerna vi kom på släppte jag inte, men han fick större steg. Vi kom liiiiite nära sista gången så han slog i bommen, men inte så värst mycket.

Jag tränade på min eftergift och blev väl ganska nöjd.. Jag hatar nämligen min eftergift och det känns som om jag dödar hästen i varje språng vilket jag vet att jag egentligen inte gör, men något jag fått för mig iallafall.

Fiiiiiiiiina hästen!!!!!


I skolan idag hade vi en håltimme på 2,5 h så jag hade med min datorn = det blev flitigt arbetande nästan hela håltimmen (avbröt för att äta lunch).
Lektionerna var engelska, håltimme, filosofi (vilket var väääldigt förvirrande idag!! konstigt ämne!!), engelska.

Nu ska jag plugga meeeera (jag har typ blivit en pluggis.. Hoppas det håller i sig hela 2:an o 3:an!!).
Jaa, så ligger det till iallafall :)
Kraaam :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0