Dressyr på Olle och dressyr på Barichello

Igår dressyrade jag med Olle. Han var otroligt fin, framåt och lyssnade bra. Hade fint chvung (stavning??) och jobbade bra. Blev lite springig ibland men detta på grund av att han inte riktigt orkar hela vägen. Vi tränade skänkelvikningar och det gick absolut bäst i mitten! Ibörjan fick jag lära mig vilka hjälper som passade på honom och hur jag skulle göra och islutet blev han väldigt trött och orkade inte riktigt. Då gjorde vi halvdanna skänkelvikningar ett tag, och sen i slutet tog vi i det sista. duuuktig häst!

Idag dressyrade jag på Barichello och övningen var absolut inte våran.. Jag har sjukt svårt för övergångar och Barichello behöver rulla på för på att bli trygg och avslappnad och idag tränade vi övergångar.. Vi gjorde iallafall det bästa av övningen och gick helt okej för att vara en så dålig övning för oss. Men vi måste ju lära oss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0