Frågor å svar

• Intresse utöver ridningen?  Va med kompisar och umgås med Nemo
 
 Häst/ponny? Ponny (tyvärr). Hade önskat att jag gillat häst mera då jag både är lång och börjar bli för gammal för ponny. Men sen kan jag såklart gilla stora hästar också. Men mest ponny.
 
Bästa känslan du får när du hoppar? När man är ett med hästen. Hästen hoppar med ryggen och jag hänger med och allt bara flyter på till 110%.
 
Hoppar du för att det är kul eller bara för att vinna? För att det är kul. Jag tävlar, men om jag hade velat vinna skulle jag nog inte tävlat Pimpim eller Barichello då det inte är de optimalaste hästarna att tävla..
 
Hur högt har du hoppat som högst? LB, alltså 1 meter på D-ponny
 
Vad är ditt mål med ridningen? Att ha kul, skaffa mig en häst som jag älskar och har massor med kul med.
 
Bästa hästminnet? Oj, har många. När Wacce och jag var sammansvettsade. När jag hyrde Pimpim förra sommaren, där hade vi vårat bästa dressyrpass någonsin! När jag och Barichello blev felfria i 90 cm och när vi hoppade 1 meter. Dagen då jag hoppade Calippo 70 cm och kom 2:a och samma dag hoppade jag Pimpim 80 och kom 3:a.. Finns massor..
 
Hur ser en dag ut för dig? En riddag, tisdag - Skola, till stallet, sitter å pratar med alla fina människor + äter, rider, hem duscha och äter, sover.

Favoritfärg på häst? Fux
 
Hur länge har du ridit? 9 år tror jag 
 
roligaste tävlingen du vart på? En av de roligaste tävligarna var ridskolecupen med Wilson - dressyr. Shit så bra det gick, aldrig någonsin ridit så bra förr! Och så två hopptävlingar med Pimpim där allt bara flöt på och det gick super bra!
 
hur är Barichello att rida? Beror på period. Men för det mesta i dressyren är han lat och gör allt för att komma undan. Han kan stanna, springa iväg, skuter upp huvudet och jaa, helt enkelt protesterar. Men när han väl ger upp så är han grymt fin att rida. Galoppen blir magisk när han drar upp ryggen och man känner varje muskel jobba! I hoppningen är han osäker och hans vanliga Barichello-stil är att han springer fort mot hindret och precis vid hindret släger han sig åt sidan. Dock har han blivit mycket bättre nu och hoppar för det mesta med alla oavsett nivå. Man kan lätt hoppa ett hinder på 90 cm på honom på lektion utan problem. Men här är det också beroende på period.

hur är Pimpim att rida? i dressyren är han väldigt fin och har lätt för sig att jobba. Han blir dock väldigt taggad och studsig om man fattar galopp från samma ställe ett tag så han vet att det är galopp där eller om man gör samlade övningar som öppnor och slutor. Han kan även bli väldigt kort så när man rider Pimpim ska man tänka på att han ska länga ut sig. I hoppningen hoppar han för det mesta allt. Han kan bli lite osäker när det bli högre (runt 90/1m) men innan dom höjderna hoppar han bra. Tittar inte på titthinder utan hoppar allt. Han kan bli lite taggad (fullblod ;) ) så han kan stå och studsa och hoppa på stället, men det är mest när det blir kallare eller på tävling. Han är iallafall en väldigt duktig häst :)
 
Hoppning/Dressyr? Hoppning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0