Lukas-träning 28/4-13

Idag var jag hos Lukas, inte varit där på typ tre veckor tyvärr.. Men idag var det dags och oj så jag saknat honom! Jag började med att ta in honom, gick ut till hagen och där möttes jag av en av katterna som följde mig igenom hela hagen som en hund. Såå söt. Satt mig på en sten och väntade på Lukas och katten hoppade upp på stenen och började stryka sig mot mig, sååå underbar! Hur som så kom aldrig Lukas så fick gå och hämta honom. Måste träna på inkallningen!

Borstade och fixade honom och sen gick vi ut till banan och att hoppa lite. Släppte honom och började bygga fram ett hinder och satte upp det på typ 30 cm. Skritta och trava Lukas innan vi började hoppa. Han var typ tokig.. Jag ledde honom en bit och han travade på stället och typ exploderade av energi, sen släppte jag honom och smackade lite så han skulle hoppa och han började bocka och slänga sig och sen full fart mot hindret och hoppade. Haha så söt han var! Efter varje gång han hade hoppat galoppernade han en bit och sen tvärstannade han för att äta gräs..

Så höll det på ett tag och tillslut hoppade han 70 cm! Sen avslutade vi med ett kanske 40 cm hinder och sen longerade vi av och sen en promenad i skogen som avslappning :) Nöjd häst fick sen mat och sen gå ut i hagen. Härliga vårkänsor som kommer när hästen är sådär vår-glad :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0