Träningen inför div. 2

Nu i höst ska jag tävla div. 2 dressyr ponny (LB som framridningsklass och LA som lagklass). Aldrig ridit ett LA program. I söndags fick jag rida Rowan (en ridskolehäst, jag rider på upppsala ponnyklubb). Hur som, han var otroligt pigg, samarbetsvillig och kändes glad. På framridningen lät jag honom gå på lite, ville inte backa honom så att han blev seg. Gjorde lite volter, red lite snett-igenom osv. Han fick jogga igång helt enkelt.

Sen efter att jag skrittat på långa tyglar ett tag provade jag 10 m volter i trav, pappa stod och tittade så jag inte red över medellinjen. Var typ sjukt mkt svårare än jag trodde att få till volterna. Antingen blev dom för små, eller för stora. Och när dom blev lagom stora blev volen inte rund.. Sen provade jag i galopp för trotts att det inte gick så bra i trav var jag tvungen att prova i galopp, ville känna på vägen i den gångarten också. hur som så blev det såklart mycket svårare.. Vi har nog aldrig ridit en 10m volt på lektion och jag har aldrig tänk på att rida det när jag rider själv tyvär.. Får träna mera på det!

Jag och Rowan i söndags :)

Efter att jag känt på den vägen så red jag LA programet. Första gången jag red programet blev det lite hackigt då jag gjorde en sak till jag blev nöjd + att jag inte kunde banan så var tvungen att fråga papap hela tiden (hade skrivit ut papper till honom). Gick ändå okej och rygga gick bra. Tycker det blev rakt osv, dock åkte hans huvud upp men eftersom jag är sämst på det så gör det inget.. Förvända galoppen är Rowan bra på så det var inte så svårt. Inte heller något man göra på lektion.

Andra gången jag red programet filmade pappa så jag skulle få se. Volterna var verkligen det svåraste.. Rygga gick okej, han ryggade rakt osv men sen när jag ville att han skulle stå still när vi ryggat klart började han snurra lite (ska man ens stå still efter??). Men eftersom jag aldrig annars rider delarna som är i LA programet så är jag väldigt nöjd! Kommer inte hinna träna så mkt mer på hela programet, men kan ju träna på egna volter osv på lektion (hoppas jag får Rowan..)

Ska bli kul att rida LA, har ridit LB ett tag och där fick jag mellan 58% och 64% under lag förra terminen med Rowan. Förväntar mig inte super procenten direkt.. Nu ska jag checka youtube på folk som rider LA och få lite inspiration och idéer :)

Kommentarer
Postat av: tina

Ja det ska bli jätte kul att åka till Gotland! längtar dit, det är så vackert att gå på stranden på kvällen och plockar stenar. Och kärlekstunneln sen..så fin!

Vi brukar bo i en stuga, kommer inte ihåg vad det heter, men det är en del stugor i närheten och dem är ny renoverade nu tror jag, rätt stor stuga inte jätte långt i från hamnen!:)

2013-08-13 @ 15:29:50
URL: http://tinaolofzoon.blogg.se
Postat av: Josefine ♔

Så fin bild! :D

2013-08-13 @ 15:41:43
URL: http://jlandgrens.se/
Postat av: tina

Ja det ska bli riktigt mysigt!
Ja alltså jag har varit där varje år med typ för min gammel farmor bodde där ju, men tyvärr finns hon inte mer. Så nu åker vi dit för skojs skull, hon bodde på själsö!:)

2013-08-13 @ 15:42:00
URL: http://tinaolofzoon.blogg.se
Postat av: emelie

sv: förstår det! vad ska ni åka på för kryssning?:D

2013-08-13 @ 15:44:07
URL: http://bookofems.blogg.se
Postat av: N E L L I E

sv: Tack & ja verkligen! :)

2013-08-13 @ 18:33:44
URL: http://bluueeandgreen.blogg.se
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

sv: bra är den men inte den bästa ;) kanske

2013-08-13 @ 18:49:41
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Klara-Fina Hansson

sv; taack! :)

2013-08-13 @ 19:34:46
URL: http://klarafina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0