chill vecka

Måndag: Hade ont efter min avramlig (mer om den senare i inlägget) så var hemma från skolan.
Tisdag: Hade ws-dag så jobbade hemifrån. Red på kvällen.
Onsdag: hade lektion i 1,5 h för hade ingen svenska.
Torsdag: Hade ingen rätten och samhället så gick i skolan i 1h. Red på kvällen.
Fredag: Gick i skolan i 1,5h för behövde inte komma på första lektionen.

Kan inte ha varit en lugnare vecka i skolan än det varit den här veckan..

Så, avramligen.. I söndags var det klubbdressyr och jag skulle rida Kalle i LB:1. På framridningen var han rätt så seg men sen när jag kom in på banan fick han energi. Gud va bra tänkte jag som inte orkade ha en seg häst på banan. Fattade galopp innan min startsignal och Kalle börjar busa lite. Saktar av och tänker att det förmodligen bara var en engångs grej så jag fattar galopp igen (jag vill ha de mest perfekta fattningarna så gör alltid om om jag inte är nöjd) och han bockar igen.. Dock lagom mycket så det är kul. Börjar rida programet och det kändes riktigt bra. Fick 2 8:or och några 7:or. Hade riktigt fina poäng. Så kommer vi till galoppen..

Första fattningen bockade han lite men slutade typ på en gång så fortsatte och allt gick jättebra, även i lägningen. Fattar andra galoppen och han busar ingenting så tänker att allt är frid och fröjd. Kommer till lägningen så i hörnet trycker jag ytterst lite med skänklarna och han for som en kanonkula. Han inte tänka, satte inte kvar för 5 öre. Jag "flög" (lite brutalt ord kanske) av och landade på sidan av ryggen. Fick jätteont och var jättechokad så satte kvar ett tag. Reste mig och tog mig ut från banan. Kände efter ett tag hur ont ja hade i fotleden och fick så ont av att gå i trappor. Såg även att det blödde under ena nageln och gjorde ont när jag tog på fingret. Satte på ett plåster och försökte låtsas som att allt var bra, onödigt att klaga på smärtan. Gör liiite (yttersa lite) ont i ryggen när man trycker där, men i tisdags när jag red gjorde det ont.. Fingret blev svullet men det försvann i onsdags. Fingret gör också lite ont fortfarande. Fotledning kunde jag inte sita på i duschen i morse, men den gör inte ont när jag går. Så är typ hel igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0